בימים הקרובים אתה הולך לקבל למייל (או שאולי כבר קיבלת) את הדוח השנתי של הפנסיה, קרנות ההשתלמות וקופות הגמל שלך. אל תפתח את הדו"ח הזה!!

מבחינתי אם הגעת עד לכאן אתה יכול לסגור גם את המייל הזה, אבל את אתה רוצה להבין למה, הנה ההסבר…
✨✨
הדוח הזה כולל כל מיני סעיפים ונתונים שהחשוב ביותר מביניהם, זה שמשפיע הכי משמעותית על הפנסיה שלך הוא סעיף התשואות. בסעיף הזה סביר להניח שתראה הפסדים.
נניח שצדקתי וראיתי הפסדים. מה הדבר הראשון שתעשה? ברור שתלך לחפש מסלול שבו לא תפסיד כסף!

נפלת במלכודת!!
זה בדיוק הצעד שאני לא רוצה שתעשה!

ואני אסביר. הפנסיה שלך היא חסכון ארוך טווח ולכן היא מושקעת בשוק ההון. אחד המאפיינים של שוק ההון הוא תנודתיות, יום אסל ויום באסל, אבל בהסתכלות ארוכת טווח אנחנו רואים מגמת עלייה (וככל שניקח מסלול יותר תנודתי בטווח הקצר נראה מגמת עליה יותר חזקה בטווח הארוך). לכן בחירת מסלול ההשקעה בפנסיה צריכה להיגזר מאסטרטגיה ולא מתנודה רגעית של השוק.
❔
אבל מה קורה? כשאנחנו רואים הפסדים בפנסיה בטווח הקצר הנטייה שלנו היא לעבור למקום בטוח (וראיתי את זה אצל רבים מלקוחותיי) ואז כשבאים העליות והרווחים אנחנו נמצאים מחוץ למשחק.
אפשר להבין את זה, בכל זאת אתה רואה את הכסף שלך נשרף לך מול העיניים.
🔥
אותו כסף שעמלת עליו וחסכת אותו בקושי רב ועכשיו הוא נשרף. גם אם אתה מבין בשכל שעדיף לא לגעת, עדיין זה קשה מאוד. 

מה עושים? פשוט לא להסתכל
אחד הכלים שאני מצייד את הלקוחות שלי הוא פשוט לא להסתכל. בחרתם מסלול השקעה משיקולים אסטרטגיים, לא צריך לעקוב אחרי כל הזמן ולבחון את הביצועים שלו.
זאת לא התנהגות של בת יענה אלא להיפך. הבנה בשכל מה נכון לעשות ושימוש בכלי כדי למנוע מהרגש לקחת את השליטה ולעשות שטויות.

את אותו טיפ אני נותן עכשיו גם לך. והוא נכון במיוחד עכשיו כשאנחנו רואים ירידות בשוק בשנה האחרונה – אל תסתכלו בדו"ח ואל תבדקו מה הייתה התשואה השנה כדי לא להשפיע על קבלת ההחלטות שלכם בצורה שקולה ואסטרטגית.

ואם אתם רוצים לדעת איך כן לבחור מסלול השקעה – מוזמנים לדבר איתי

כסף נשרף
Call Now Button